Friends

Unit 6: Project Warm Up

My Friend れんしゅう: Akari interviewed an international student in her high school to introduce in class.  Read あかりさん’s script for the presentation and answer the comprehension questions. New Word Bank (marked in blue font in the reading passage) トライリンガル こうえん trilingual park 私の友だち こちらはヘバさんです。ヘバさんは エジプトのカイロから 来ました。ヘバさんは エジプト人です。そしてアラビア語と えい語と 日本語を 話します。トライリンガルです。 十年まえ、ヘバさんは カイロに いました。ヘバさんは 7さいでした。ヘバさんは カイロで まいにち エジプトりょうりを 食べました。 たいてい とうもろこしの りょうりでした。 そして、よくカイロで りょうしんと かいものを しました。それから、よくこうえんで 友だちとあそびました。

Unit 6: Project Warm Up Read More »

Unit 6: Lesson 5: Discussing cuisine at a friend’s home

EQ: How do we build global understanding? Starting Points past positive copula verb with nouns でした past negative copula verb with nouns じゃなかったです When we think of cuisine from different countries, certain types of food are associated with that cuisine. Those foods are often called a food staple. They are eaten regularly and are usually

Unit 6: Lesson 5: Discussing cuisine at a friend’s home Read More »

Scroll to Top