New pricing and courses coming soon!

Warm-up

Unit 6: Project Warm Up

My Friend れんしゅう: Akari interviewed an international student in her high school to introduce in class.  Read あかりさん’s script for the presentation and answer the comprehension questions. New Word Bank (marked in blue font in the reading passage) トライリンガル こうえん trilingual park 私の友だち こちらはヘバさんです。ヘバさんは エジプトのカイロから 来ました。ヘバさんは エジプト人です。そしてアラビア語と えい語と 日本語を 話します。トライリンガルです。 十年まえ、ヘバさんは カイロに いました。ヘバさんは 7さいでした。ヘバさんは カイロで まいにち エジプトりょうりを 食べました。 たいてい とうもろこしの りょうりでした。 そして、よくカイロで りょうしんと かいものを しました。それから、よくこうえんで 友だちとあそびました。

Unit 5: Project Warm Up

My Friend’s Fashion れんしゅう: Odette is introducing her friend’s favorite fashion.  Read the information and then answer the comprehension questions below. New Word Bank (marked in blue font in the reading passage) ともだち めがね タイツ だから でも friend glasses tights therefore but ともだちが好きなファッション これは私のともだちのアシュリーさんです。アシュリーさんはかおがまるいです。そして、目が大きいです。かみが長くないです。そして、たいていめがねをかけます。 アシュリーさんは、ロリータ系ファッションが大好きです。だから、よくかわいいワンピースを着ます。そして、かわいいタイツとくつをはきます。でも、ぜんぜんジーンズをはきません。

Unit 4: Project Warm Up

Japanese IC Cards れんしゅう: Read the following passage about IC cards and answer the comprehension questions. New Word Bank (marked with blue font in reading passage) つかいます のります かいます けんばいき とても べんり みなさん to use to ride to buy ticket machine very convenient everyone 日本のICカード「パスカ」 私はよくパスカをつかいます。パスカで でんしゃに のります。そして、パスカでおかしや 飲みものを かいます。 パスカは けんばいきで かいます。けんばいきは えきに あります。けんばいきで、まず、ICカードのボタンを おします。つぎに、五千円(のボタンを おします。そして、お金をいれます。 パスカは とてもべんりです。みなさんも 日本日本 でICカードを つかいませんか。

Unit 3: Project Warm Up

There are two reading activities. Be sure to complete both. Reading Practice #1: Conversation about Sport Clubs れんしゅう #1: Read the conversation between Akari and Odette. Then answer the comprehension questions below. あかり:          オデット(オデット)さん、テニス(てにす)部はどうですか。 オデット:      テニス部ですか。テニス部はおもしろいです。 あかり:          そうですか。 オデット:      あかりさん、けんどう部はどうですか。 あかり:      …

Unit 3: Project Warm Up Read More »

Unit 2: Project Warm Up

Phillip’s Daily Schedule in France れんしゅう:Phillip will give a speech in his class about his daily routine.  Read the draft of his speech draft below. Then, answer the comprehension questions. New Word Bank (marked in blue font in the reading passage) みなさん あさごはん ばんごはん そして でも everyone breakfast dinner and <sentence starter> but みなさん、こんにちは。 ぼくは ごぜん七時に おきます。それから、シャワー(しゃわあ)をあびます。あさごはんを たべません。でも、おちゃを のみます。 …

Unit 2: Project Warm Up Read More »

Unit 1: Project Warm Up

Akari’s Family Photo れんしゅう /re-n-shu-u/: Read the information about Akari’s extended family. Then answer the questions below based on the information. New Word Bank おじいさん おばあさん だいがく いぬ /o-ji-i-sa-n/ /o-ba-a-sa-n/ /da-i-ga-ku/ /i-nu/ (someone else’s) grandfather (someone else’s) grandmother university dog

Scroll to Top